Creëer iets waarvoor klanten van heinde en verre naar je toe reizen.

13 feb 2023

Daar zat ik dan

Op een plastic krukje in eigeel.
Wiebelend op de ongelijke ondergrond.
Formica tafels in zacht blauw en roze.
Allerlei sauzen erbovenop.
Van soja tot heet.
Witte glimmende tegels op de muur en op de grond.
Die spekglad worden met een plens water erover.

Van alles op de muur geplakt.
Voor mij niet te ontcijferen.
Het was rommelig, maar niet vies.
Althans, zo op het eerste oog.

TL verlichting tegen het plafond als sfeerverlichting.
Rumoer, gepraat, geschreeuw.
Sissende en knetterde olie.
En de heerlijkste geuren die laten watertanden.

Een zaakje in Hongkong.
Met een Michelin ster voor hun noodles.
Misschien wel de meest eenvoudige noodles ooit, maar zo lekker.
Flesje Coca Cola ernaast en dat was het.

Die eenvoud maakte het voor mij groots.


Omdat het goed smaakte, werd ik nieuwsgierig en proefde nog meer van de menukaart.

Een stukje echt Azië en China in het extreem westerse Hongkong.
In de metropool waar elke hipsterbar avocado toast met gepocheerd ei verkoopt.
Tuurlijk proefde ik die ook.

Maar heel eerlijk?
Hoe het smaakte?
En bij welke van de dertien uit een dozijn tentjes ik dit at?
Ik vertel het je niet na.

Persoonlijk voel ik me niet op mijn gemak in de hipster tenten. Ik ben niet zo snel onder de indruk van gemaakt en bedacht.

Voor de massa, omdat het hip is of het er toevallig mooi uitziet voor insta.
Het voelt vaak leeg.
Inwisselbaar.

Die link kan ik ook leggen met jou.
Wat voor soort bedrijf je ook hebt.
Creëer iets waarvoor klanten van heinde en verre naar je toe reizen.
Om het met eigen ogen te zien.

Doe iets wat jou, jou maakt.


Waar je knettergoed in bent.
En goed bij voelt.
Boven jezelf uitstijgt.
Iets wat een andere ondernemer niet doet.

Dat hoeft niet groots te zijn.
Het zit hem in de kleine dingen.


En juist daarvoor komen klanten terug, praten ze over je.


Niet omdat je zonodig iets doet, wat een ander ook doet.
En toevallig heel succesvol is.

Eens met wat ik zeg? Of zie jij dit anders? Stuur me gerust een DM op Insta. Je vindt me op @stefanievandermaas

Stefanie van der Maas

Hoi, ik ben Stefanie

Al van kinds af aan komen mensen bij mij om op ideeën gebracht te worden. Dat stuk heb ik volledig omarmd en dat is ook precies wat ik voor jou kan betekenen. Nieuwe dingen zien terwijl we naar hetzelfde kijken. Mooie ontdekkingen doen. Binnen je bedrijf of bij jou als persoon. Zodat je opvalt en bijblijft.

Attentie attentie! Dit is jouw

Call for adventure

Voor als je al langere tijd voelt: “met Stefanie wil ik samenwerken.” Of me nog maar net volgt en wil ontdekken hoe samenwerken met mij eruit ziet.

Voor jou als je voelt ik wil van mijn marketing een feest maken, waar klanten blijven plakken, net zolang tot het licht aangaat.

Daar staan we! Aan de rand van het avontuur. Jouw avontuur. Jij kunt ontdekken hoe mijn creatieve brein de allervetste ideeën voor je marketing bedenkt.

Ik zet je aan. Geef je een compleet nieuw perspectief voor jou. Laat je een verrassende wereld vol mogelijkheden instappen.

Het was er altijd al maar je zag het nog niet eerder. In onze Call for Adventure mag je even proeven. Zoals de eerste hapjes tijdens een uitgebreid diner.

De amuses die hongerig maken naar meer.

 

 

Alter ego Tina de Tijd

Liever verder lezen?

Be your own icon

Be your own icon. Dat klonk net even lekkerder in het Engels dan in het Nederlands. We hebben niet nog meer van hetzelfde nodig.  Dat kennen we nu wel. Daar zit ook geen beweging, groei en...

De wedergeboorte van mijn bedrijf

Ik snok hem uit, die zwarte figuurcorrigerende panty. “Waarom draag ik dit ding in hemelsnaam nog?” vraag ik mezelf geïrriteerd af.  Ik gooi hem op de hoop, bij de rode vintage laarzen en...