Stefanie
Verhalen vertellen. Op mijn manier. Tja, dat zat er al vroeg in.
Ik was een vrolijk kind met een grote fantasie, de gekste ideeën en super creatief. Een kletskous, verzon zelf liedjes en hield hele verhalen tegen wie het maar wilde horen. Ook mijn barbies en opmaakpop moesten het ontgelden. Ik was altijd met make-up bezig. Mezelf opmaken, anderen mooier maken – vond ik zelf. Ik overwoog ooit eens om visagist te worden, maar dat praatte de decaan me uit mijn hoofd. Waarom eigenlijk, vraag ik me nu af?
Ik vond het heerlijk om te tutten. Je kunt zeggen om in de huid van een ander te kruipen, maar eigenlijk zie ik het meer als om echt mezelf te zijn. Zet me een pruik op en ik voer een show voor je op. Was toen, is nog steeds zo. Mijn verkleedkist trok ik dagelijks uit de kast en ook als vriendinnetjes kwamen, ging die kist open.
Zelfs mijn kat Gompie moest het vroeger ontgelden. Met een rode sjaal om zijn kop leek hij eerder een diva uit de jaren ’50 dan op de goedaardige kat die het allemaal toeliet dat ik van hem een opvallend exemplaar maakte.
Ik ben een entertainer
Zet de boel graag op stelten. Met mij is het nooit saai, durf ik gerust te zeggen. Ik vind het ook altijd nog zo jammer dat mijn zangkunst meer klinkt als krassen van een kraai, want anders had ik zeker op het podium gestaan. Gelukkig is mijn zoontje Sam – nog wel – dankbaar publiek. Dat entertainen komt ook terug in mijn bedrijf. Dat merk je waarschijnlijk wel als je me volgt online ;). En nog wel meer als je met me samenwerkt.
En toen zat ik in een donkergrijs kantoor met systeemplafond op een verlaten industrieterrein.
Mezelf gehesen in een donkerblauw colbert, een baan in de ICT, met een studie Communicatie op zak omdat ik geen idee had wat ik “later” wilde worden. Ik veranderde van kleurrijke paradijsvogel met vlotte babbel naar een timide grijze muis die haar mening niet durfde te geven. Ik hield me in. Jaren. Als ik eraan terugdenk snap ik niet goed hoe dit is gekomen, want als kind al wilde ik opvallen en alles anders doen.
Na een flinke burn-out wist ik: het moet anders. Ik had er zo genoeg van om binnen de lijntjes te kleuren, aan een norm te voldoen die helemaal niet de mijne was, mijn eigen opgelegde regels te handhaven. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het regels. Bedacht door wie dan ook.
Ik besloot voor mijn grote liefde eten te kiezen. Niet om mee te trouwen. Dat deed ik met die andere grote liefde. En zo geschiedde. Eten werd mijn bedrijf. Die grijze muis zei ik vaarwel. Welcome back paradijsvogel!
Ik startte mijn foodblog Little Spoon.
Dat voelde direct zo goed, dat ik zonder nog maar een cent verdiend te hebben, mijn baan opzegde.
En nee, ik had geen dikke vette spaarrekening. Al het geld wat we hadden, was bestemd voor die eerder genoemde trouwerij. Het vroeg van mij direct creativiteit om ook zonder tienduizenden volgers en bezoekers mijn geld te verdienen als foodblogger en foodondernemer. Ik was nog niet uit dienst of ik had mijn eerste culinaire opdrachten binnen. Ik viel direct op, omdat ik besloot een hele specifieke niche te kiezen voor mijn blog.
En ik deed wat ik te doen heb als manifestor. Initiëren. Zelf de boer op. Foodmerken bellen, restaurant benaderen, influencers agency’s plat lopen. Om maar te laten weten: I’m here & I’m here to stay. Het had effect. De opdrachten stroomde binnnen.
Ik woon in Zeeland en wilde heel graag Nederland laten zien hoe fijn het hier is en er zoveel ‘hippe’ (want ja wat is hip he?) horeca is. Daarom besloot ik over mijn lievelingshoreca en inspirerende plekken te schrijven. Met als resultaat dat bezoekers speciaal naar mijn blog kwamen om geïnspireerd te worden en weekendjes weg naar Zeeland boekten. Het leverde de horecazaken een hoop nieuwe online fans, veel meer gasten en een hogere omzet op.
Op het hoogtepunt vonden zo’n 75.000 unieke bezoekers mijn website.
En werkte ik samen met bedrijven als HelloFresh, Hero, LeeKumKee, Albert Heijn, Prins & Dingemanse, TopTaste, Agrimarkt, Bettine en RijkZwaan voor hun platform Love My Salad. Ook had ik een mooie samenwerking met Coca-cola waarbij ik instagram-trainingen gaf aan klanten.
Uiteindelijk heb ik honderden toffe horecazaken en inspirerende plekken bezocht waar ik over schreef op Little Spoon. Eerst enkel als blogger. Later ontwikkelde ik een aanbod waarbij ik 1 op 1 en in groepen ondernemers hielp met zichzelf zó online te presenteren, dat volgers fan worden en het hen uiteindelijk een bomvolle zaak opleverde. Ik hielp en inspireerde tientallen foodbloggers om een verdienmodel te ontwikkelen los van adverteerders en niet gebaseerd op je hoeveelheid volgers maar op je talenten. Na 7 jaar maakte ik in 2021 de sprong van alleen foodbloggers naar alle ondernemers, want het principe werkt voor iedereen!
Het gaat om opvallen.
Schaamteloos jezelf zijn.
Jezelf laten zien.
Niet alleen online, maar ook in het echte leven. Je ruimte pakken. Allemaal rode draden in mijn leven. Naast eten.
En allemaal hebben ze nu nog steeds een belangrijke plek in mijn bedrijf en aanbod.
Al van kinds af aan komen mensen bij mij om op ideeën te worden gebracht.
Dat stuk heb ik volledig omarmd en dat is ook precies wat ik voor jou kan betekenen. Mijn klanten noemen me ook wel Het Wandelende Ideeënorakel. Ik zie dingen voor jou die jij nog niet ziet. Met ideeën voor je marketing, content en aanbod. Een visie voor wat er allemaal mogelijk is voor jou als je kijkt voorbij wat er nu is.
Nieuwe dingen zien terwijl we naar hetzelfde kijken. Mooie ontdekkingen te doen. Binnen je bedrijf of bij jou als persoon. Zodat je opvalt en bijblijft. Mensen je willen bewonderen en bekijken. In het echt en op social media. Je online willen volgen en met je willen samenwerken.
Om wie je bent en wat je doet.
Bij mij kom je op ideeën waar je anders nooit op was gekomen. Bedenk je de meest smakelijke teksten en ideeën voor originele foto’s. Ik breng je op nieuwe plannen waarvan je je afvraagt waarom heb ik dit niet eerder bedacht.
Je kunt alles googlen tegenwoordig, maar inspiratie en afgestemde ideeën? Nee, die niet. Tenzij je mij onder de knop hebt. Dan download je ze uit mijn creatieve ideeënbrein.
What they said
Ga je mee?
THE MARKETING PARTY
The Marketing Party
In 1 maand jouw eigen onvergetelijke & vernieuwende marketingconcept. Wat alleen van jou kan zijn en waarmee het dak eraf gaat (of je omzetplafond?).
Menukaart
Menukaart
Voor iedereen die snel en kort aan de slag wil, heb ik een aantal heerlijke snacks op mijn menukaart staan! Mijn ideeënorakel, een Call for Adventure, de Marketing Snackbar... Take your pick!