Be your own icon. Dat klonk net even lekkerder in het Engels dan in het Nederlands.
We hebben niet nog meer van hetzelfde nodig.
Dat kennen we nu wel.
Daar zit ook geen beweging, groei en vernieuwing in.
Eerder het tegenovergestelde.
Verdorring, verveling.
De strategie van een ander – misschien ooit je grote voorbeeld – put je uit.
Het is niet jouw weg.
Niet gek dat het je volledig blokkeert.
Al het plezier uit je zuigt, zoals de Ghostbusters spoken elimineren met hun spookstofzuiger.
We zijn klaar voor meer echtheid.
Rauwe verhalen.
Onderscheidende kijk.
Een andere visie.
Dingen zien die we eerder nog niet zagen.
Daardoor meer verrast zijn dan de gemiddelde deelnemer bij Hennie Huismans Surprise Show.
Wanneer je op een hoog niveau onderneemt kopen mensen letterlijk en figuurlijk niet meer ‘wat je weet’ of ‘wat je kan’.
Mensen kopen ‘wie je bent’.
We hebben nieuwe iconen nodig die met hun vernieuwende wegen de boel opschudden en in beweging zetten.
Die gaan staan voor hun vernieuwende invalshoeken en nieuwe ideeën.
De oude standaard laten voor wat het is.
Het eigen nieuwe starten.
Vertrouwen op jouw ingevingen en ideeën i.p.v. op die van anderen.
We hebben een ander geluid te laten horen en een ander beeld te laten zien.
Voor jezelf, om 100% je eigen ding te doen.
Maar ook voor al die vrouwen en generaties die na ons komen.
Voorop gaan voor die ander, die hier net zo naar verlangt.
En hier nu de toestemming krijgt om het ook op haar eigen manier te doen.
Kijk eens eerlijk naar jezelf en vraag jezelf af:
dat wat ik nastreef, is dat van mij?
Of van die ander?
Het laatste brengt je uiteindelijk tot stilstand.
Het is tijd voor een ander geluid.
Jouw geluid.